Glerups.no ble etablert for å imøtekomme de behov, og yte den ekstra servicen, vi så at våre kunder i Norge etterspurte/trengte. Vårt mål er å tilfredsstille kunder som har en travel hverdag, de som ønsker tilgang til hele sortimentet til Glerups, samt kunder som ikke har en forhandler i nærheten. Vår policy som hovedimportør av Glerups i Norge er å tilby disse mulighetene for våre kunder, samtidig ønsker vi å beskytte våre forhandlere ved å belaste frakter.

Alle våre kunder har 14 dagers bytte -og returrett etter Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler (angrerettloven).

Fraktbeløpet ved kjøp av vare fra Glerups vil kunden bli belastet for. Dette gjelder både tur -og retur, samt ved eventuelt bytte av vare.

Kunden må selv betale eventuelle fraktkostnader ved bestilling, og eventuelt bytte eller returnering av varen.

Ved retur av vare er det bare produktet alene kunden blir kreditert for.

Kunden mister muligheten til å benytte seg av returretten ved bruk av produktet.

Vennligst legg ved kopi av ordrebekreftelsen du har mottatt på e-post ved bytte-retur samt en liten notat på hva du ønsker. Du kan også benytte en standard angrerettskjema, men det er ikke et krav.

Det er ikke nødvendig å kontakte oss pr. e-post eller telefon ved retur. Følg bare anvisningen over.

Om du ønsker å bytte vennligst send oss en e-post og vi hjelper deg videre i prosessen.

Retur sendes til:

Aktieselskabet Glerups.dk
Kelddalvej 27
DK-9600, Aars

Garanti

Alle våre produkter har en garanti på to år. Dette betyr at vi påtar oss alt ansvar hva gjelder produksjonsfeil, samtidig vil vi påpeke at forbrukerfeil ikke inngår i vår garanti.

Eksempler på forbrukerfeil:

  • Bruk av sko utenfor egnet bruksområde, som for eksempel å spille fotball med spasersko
  • Pynt på sko som har falt av, eller er ødelagt, som følge av å ha kommet borti skarpe eller grove kanter/lag, eller slag
  • Produktet er blitt skrubbet mot skarpe eller grove kanter/lag
  • Bruk av sko som ikke har oljeresistente såler på overflater med spor av olje

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.